Charakterystyka zawodu

Charakterystyka zawodu

Specjalistą do spraw administracyjnych, specjalista ds. administracyjnych Częstochowa, jest osoba odpowiedzialna za prawidłowe i efektywne funkcjonowanie elementów administracyjnych w firmie lub przedsiębiorstwie. Głównymi obowiązkami pracownika zatrudnionego na tym stanowisku są przede wszystkim:

  • realizacja zadań administracyjnych wyznaczonych przez bezpośredniego przełożonego,
  • przygotowywanie okresowych statystyk, raportów, analiz i zestawień,
  • zgodne z obowiązującymi procedurami sporządzanie dokumentów finansowych dla działu księgowości,
  • prowadzenie bazy danych pracowników zatrudnionych w firmie,
  • kontrola jakości zadań wykonywanych w firmie,
  • dbanie o odpowiednią jakość i terminowość wykonywanych zadań i projektów,
  • zarządzanie zespołem oraz jego motywowanie,
  • zakup i prowadzenie ewidencji niezbędnych sprzętów, urządzeń i materiałów,
  • udział w codziennych pracach biura.

Poniekąd, zawód specjalisty ds. administracyjnych wiąże się ze stanowiskiem pracownika biurowego, jednak należy pamiętać że specjalista, jak sama nazwa zawodu wskazuje, jest osobą wyspecjalizowaną w pełnieniu obowiązków administracyjnych. Specjalista zajmuje o wiele wyższą pozycję w strukturze pracowniczej niż pracownik biurowy, o czym świadczy choćby wysokość uzyskiwanych zarobków przez przedstawicieli obu tych zawodów. Specjalista ds. administracyjnych może liczyć nawet na 4,5 tysiąca złotych miesięcznie, przy czym pensja pracownika biurowego rzadko przekracza 2 tysiące zł.

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked*