Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 147169
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań.
Pracownik wykonuje czynności o charakterze:
- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,
- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.
Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin
na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej.
Praca na stanowisku wiąże się z częstym reprezentowaniem urzędu na zewnątrz oraz pracą pod presją czasu.
Praca na stanowisku wiąże się z dostępem do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą "Zastrzeżone".
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska opisane jest pod adresem https://www.gov.pl/web/premier/Informacja-o-dostepnosci-KPRM-dla-osob-z-niepelnosprawnosciami
Zakres zadań
- Analizuje projekty aktów prawnych przygotowywanych w ramach rządowego procesu legislacyjnego, pod kątem ich zgodności z krajowym systemem prawnym, sporządza notatki, opinie, wnioski na podstawie ww. działań, uzupełnienia proces analizy dokumentów zawierających oceny skutków regulacji o uwagi z zakresu prawidłowej legislacji.
- Przygotowuje stanowiska Koordynatora Oceny Skutków Regulacji opracowywanych w odniesieniu do projektów dokumentów rządowych z obszaru polityki obronnej, bezpieczeństwa państwa i sprawiedliwości, w szczególności właściwych dla działów administracji rządowej – obrona narodowa, sprawiedliwość, sprawy wewnętrzne, informatyzacja, administracja publiczna, a także wyznania religijne oraz mniejszości narodowe i etniczne.
- Przygotowuje analizy i opinie – w tym na podstawie literatury obcej - dotyczące planowanych i realizowanych działań legislacyjnych i pozalegislacyjnych, w tym analiz zgodności z celami polityki Rządu oraz prognozowanymi skutkami społecznymi, gospodarczymi i prawnymi, dokonywanie bieżącego przeglądu procesów decyzyjnych Prezesa Rady Ministrów, Rady Ministrów oraz innych organów administracji rządowej i monitorowanie zgodności projektów dokumentów rządowych przedkładanych do zaopiniowania - w zakresie ich spójności strategicznej i programowej.
- Przygotowuje notatki, materiały informacyjne, opracowania i stanowiska na polecenie Koordynatora Oceny Skutków Regulacji i Dyrekcji Departamentu, w tym również związanych z jego uczestnictwem w pracach Zespołu do spraw Programowania Prac Rządu, Stałego Komitetu Rady Ministrów.
- Gromadzi materiały, informacje, w tym stanowiska doktryny oraz judykatury, jak również danych statystycznych, z zakresu polityk publicznych i przygotowywanych analiz dotyczących projektów dokumentów rządowych oraz polityk publicznych będących w zakresie właściwości Wydziału, w szczególności polityki obronnej, sprawiedliwości i polityki bezpieczeństwa.
- Udziela wsparcia w procesie sporządzania opinii Koordynatora Ocen Skutków Regulacji dotyczących projektów dokumentów rządowych w ramach uzgodnień międzyresortowych, w zakresie właściwym dla Wydziału.
- Reprezentuje stanowisko KOSR w ramach wymiany korespondencji, spotkań, uzgodnień z Wnioskodawcami (poszczególnymi resortami) oraz posiedzeń innych gremiów.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawnicze
- Powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w zakresie obsługi prawnej lub obsługi procesu legislacyjnego lub analiz prawnych
- Posiadanie wiedzy z zakresu: rządowego procesu legislacyjnego, w tym znajomość ustawy o Radzie Ministrów, uchwały Rady Ministrów – Regulamin pracy Rady Ministrów, ustawy o działach administracji rządowej, wytycznych oceny skutków regulacji, spraw obronnych, wewnętrznych oraz zasad organizacji i funkcjonowania wymiaru sprawiedliwości, ogólnodostępnych baz danych społecznych (GUS, Eurostat, OECD, agendy ONZ i in.), podstaw ustrojowych funkcjonowania państwa i systemu instytucjonalnego; zasad tworzenia prawa i ogłaszania aktów prawnych, znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej
- Posiadanie umiejętności w zakresie: obsługi Lex i innych systemów informacji prawnej, wyszukiwania danych w ogólnie dostępnych bazach danych społecznych oraz danych z serwisów płatnych (GUS, Eurostat, OECD, agendy ONZ i in.), zaawansowana znajomość pakietu MS Office (Word, Excel, PowerPoint),
- Posiadanie kompetencji miękkich: myślenie analityczne, komunikacja, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, kreatywność, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym B2
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Przeszkolenie z zakresu: oceny skutków regulacji oraz ukończona aplikacja legislacyjna