Kierownik kancelarii tajnej

Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Kierownik kancelarii tajnej
Miejsce pracy: Olsztyn
Ogłoszenie o naborze Nr 146685

Warunki pracy

- praca administracyjno-biurowa w siedzibie Urzędu,


- kontakt z klientem zewnętrznym,


- narzędzia i materiały pracy - komputer, urządzenia biurowe, praca przy komputerze co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy (powyżej 4 godzin dziennie),


- wyznaczone stanowiska do parkowania dla osób niepełnosprawnych od strony ul. Kopernika, podjazdy dla osób niepełnosprawnych od strony ul. Kopernika i Al. Marsz. J. Piłsudskiego – wejście do budynku z asystentem, winda przystosowana dla osób niepełnosprawnych, ciągi komunikacyjne, drzwi oraz toaleta o odpowiedniej szerokości dostosowane do poruszania się na wózku.

Zakres zadań

  • Kieruje kancelarią tajną i bezpośrednio nadzoruje obieg dokumentów i materiałów niejawnych, w tym prowadzi czynności wyjaśniające okoliczności naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych. Zapewnienia właściwe oznaczanie, rejestrowanie, zabezpieczenie fizyczne, sporządzanie i wydawanie oraz archiwizowanie dokumentów i materiałów niejawnych w Urzędzie i administracji zespolonej oraz nadzoruje bezpieczną eksploatację urządzeń systemu teleinformatycznego przetwarzającego informacje niejawne oznaczone klauzulą „poufne” i „tajne” w celu zagwarantowania zgodności z przepisami o ochronie informacji niejawnych.
  • Przeprowadza okresową kontrolę w Urzędzie i w administracji zespolonej zgodności stanu faktycznego dokumentów i materiałów ze stanem ewidencyjnym w kancelarii tajnej oraz dokonuje przeglądu dokumentów i materiałów niejawnych pod katem ustalenia spełnienia przesłanek ochrony i realizacji procedury znoszenia lub zmiany klauzuli tajności oraz ich brakowania w celu zapewnienia przestrzegania przepisów obowiązujących w tym zakresie.
  • Opracowuje i aktualizuje wykaz stanowisk i osób posiadających dostęp do informacji niejawnych w urzędzie i administracji zespolonej w celu udostępniania dokumentów niejawnych osobom posiadającym stosowne uprawnienia oraz egzekwuje rozliczenie wykonawców z powierzonych im dokumentów i materiałów niejawnych.
  • Prowadzi bieżącą kontrolę postępowania z dokumentami i materiałami niejawnymi w Urzędzie i administracji zespolonej oraz przekazuje do Instytutu Pamięci Narodowej oświadczenia lustracyjne oraz informacje o ich uprzednim złożeniu.
  • Przygotowuje dokumentację do wykonania niezbędnych czynności służbowych w zakresie prowadzonych postępowań sprawdzających uprawniających do dostępu do informacji niejawnych w Urzędzie oraz w administracji zespolonej w celu wydania upoważnienia i stosownych poświadczeń bezpieczeństwa.
  • Prowadzi szkolenia z zakresu ochrony informacji niejawnych pracowników i administracji zespolonej w celu przygotowania do pracy z dokumentami niejawnymi.
  • Współuczestniczy w realizacji zadań dotyczących określania poziomu zagrożeń, doboru środków bezpieczeństwa fizycznego i procesu zarządzania ryzykiem w systemach bezpieczeństwa teleinformatycznego, w których przetwarzane są informacje niejawne w celu opracowania i prowadzenia wymaganej w tym zakresie dokumentacji.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: średnie
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze dotyczącym ochrony informacji niejawnych
  • przeszkolenie z zakresu ochrony informacji
  • aktualne poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do krajowych informacji niejawnych o klauzuli co najmniej „POUFNE” z jednoczesnym wyrażenie zgody na poddanie się poszerzonemu postępowaniu sprawdzającemu uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „TAJNE”
  • aktualne zaświadczenie o przeszkoleniu z ochrony informacji niejawnych
  • znajomość ustawy z dnia 5 sierpnia 2011 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2024 r., poz. 632) wraz z przepisami wykonawczymi,
  • znajomość przepisów regulujących składanie oświadczeń lustracyjnych,
  • znajomość ustawy o służbie cywilnej
  • wykorzystanie wiedzy i doskonalenie zawodowe, rzetelność, terminowość, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • studia podyplomowe z zakresu: kancelarii tajnej i ochrony informacji niejawnych, kontroli
  • przeszkolenie z organizacji i funkcjonowania kancelarii tajnych, z zakresu bezpieczeństwa teleinformatycznego, z zakresu przeciwdziałania korupcji, z zakresu: zarządzania ryzykiem dla bezpieczeństwa informacji niejawnych, doboru środków bezpieczeństwa fizycznego, archiwizacji informacji
  • aktualne poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do krajowych informacji niejawnych o klauzuli „TAJNE” albo wyższej oraz posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa o klauzuli tajności NATO SECRET, UE SECRET lub ESA SECRET
  • aktualne zaświadczenie o odbytym specjalistycznym szkoleniu z zakresu bezpieczeństwa teleinformatycznego
  • kreatywność w zakresie tworzenia i wdrażania w Urzędzie procedur postępowania w obszarach niejawnych dotychczas nieuregulowanych przepisami wykonawczymi, myślenie analityczne

Podobne oferty

Kierownik kancelarii tajnej

Pracodawca: Urząd do Spraw Cudzoziemców w Warszawie

Lokalizacja: mazowieckie / Warszawa

31-12-24

SZCZEGÓŁY