Miejsce pracy: Katowice
Ogłoszenie o naborze Nr 152009
Warunki pracy
- praca biurowa i fizyczna w siedzibie urzędu
- kontakt z kurzem, zanieczyszczeniami mikrobiologicznymi i grzybami
- użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, niszczarka, skaner)
- konieczność poruszania się pomiędzy kondygnacjami - brak dźwigu osobowego
- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, głuchoniemym oraz niedosłyszącym
Zakres zadań
- Wpisuje dane do systemu ZoSIA umożliwiającego szybkie odnajdywanie materiałów archiwalnych niezbędnych do realizacji zadań Archiwum oraz publikuje zasób w Internecie
- Prowadzi prace w zakresie ewidencjonowania zasobu i sporządzania środków ewidencyjnych w formie spisów i inwentarzy roboczych w celu zabezpieczenia zasobu i umożliwienia udostępnienia go użytkownikom zewnętrznym
- Opracowuje materiały archiwalne zgodnie z zasadami archiwistyki oraz obowiązującymi normami i przepisami metodycznymi. Sporządza inwentarze archiwalne i przedkłada je Komisji Metodycznej lub Dyrektorowi Archiwum do zatwierdzenia celem przygotowania zasobu do udostępnienia korzystającym, wykonywania kwerend oraz reprografii
- Wykonuje czynności kancelaryjne, dokumentuje przebieg załatwiania spraw w systemie informatycznym EZD PUW oraz uzupełnia bazy danych wykorzystywane w Archiwum
- Pomaga w przygotowaniu wystaw i pokazów archiwalnych, współuczestniczy w przeprowadzaniu kwerend tematycznych mających na celu popularyzację zasobu, wiedzy o archiwistyce oraz działalności Archiwum i historii regionu
- Współuczestniczy w przeprowadzaniu skontrum zasobu Archiwum oraz przygotowuje materiały do reprografii służącej zabezpieczeniu i ochronie przed zniszczeniem lub utratą
- Udziela informacji Oddziałowi III oraz badaczom na temat zawartości zespołów archiwalnych oraz na temat zasobu w czytelni Archiwum
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie kierunkowe lub średnie i kurs kancelaryjno-archiwalny
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 miesiące doświadczenia zawodowego w pracy archiwalnej
- Kurs kancelaryjno-archiwalny (w przypadku wykształcenia kierunkowego dodatkowe szkolenia nie są wymagane)
- Znajomość języka niemieckiego w stopniu komunikatywnym (umożliwiający odczytywanie akt ze zrozumieniem)
- Znajomość języka rosyjskiego w stopniu komunikatywnym (umożliwiający odczytywanie akt ze zrozumieniem)
- Znajomość ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach wraz z przepisami wykonawczymi
- Umiejętność organizacji pracy własnej
- Umiejętność obsługi komputera
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- kurs kancelaryjno-archiwalny I i II stopnia
- język rosyjski w stopniu dobrym
- Język łaciński lub jeden z języków europejskich na poziomie dobrym
- Znajomość funkcjonowania elektronicznego systemu zarządzania dokumentacją (EZD)
- Dokładność, samodzielność, obowiązkowość, terminowość,