Młodszy specjalista

Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Młodszy specjalista
Miejsce pracy: Poznań
Ogłoszenie o naborze Nr 146973

Warunki pracy


  • praca administracyjno-biurowa wykonywana w siedzibie urzędu z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych
  • stres związany z obsługą klientów zewnętrznych
  • stanowisko znajduje się na IV piętrze budynku biurowego
  • stanowisko pracy wyposażone w meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla takich stanowisk pracy
  • praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz. na dobę z koniecznością przemieszczania się w pomieszczeniu po wymaganą dokumentację
  • klatka schodowa o szerokości 150 cm z poręczami
  • pomieszczenia higieniczno-sanitarne nie są przystosowane dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich
  • budynek posiada podjazd dla osób z niepełnosprawnościami
  • budynek jest wyposażony w windę

Zakres zadań

  • prowadzi postępowania administracyjne w sprawach zezwoleń na pobyt stały, w tym m.in. weryfikuje wnioski i dokumenty potwierdzające wskazane w nich okoliczności, gromadzi materiał dowodowy (wezwania do uzupełnień, przesłuchania stron, świadków, wystąpienia do innych organów)
  • prowadzi postępowania administracyjne w sprawach przyznania, odmowy przyznania i wstrzymania świadczeń pieniężnych dla posiadaczy Karty Polaka
  • prowadzi postępowania administracyjne w sprawach przyznania i przedłużenia Karty Polaka, w tym m.in. prowadzi czynności mające na celu ustalenie związków cudzoziemca z polskością (przesłuchania strony, świadków, weryfikacja stopnia znajomości języka polskiego), przyjmuje pisemną deklarację przynależności do Narodu Polskiego, weryfikuje dokumenty w celu potwierdzenia narodowości polskiej strony lub jej przodków, weryfikuje dokumenty potwierdzające aktywne zaangażowanie w działalność na rzecz języka i kultury polskiej lub polskiej mniejszości narodowej, weryfikuje wnioski i inne dowody w ramach prowadzonych postępowań
  • realizuje zadania w ramach procedury uruchamiania środków na wypłatę świadczeń pieniężnych
  • przygotowuje oraz podpisuje pisma i decyzje w sprawach związanych z: udzieleniem/odmową udzielenia zezwoleń na pobyt stały; przyznaniem/odmową przyznania świadczenia pieniężnego dla posiadaczy Karty Polaka; przyznaniem/przedłużeniem/odmową przyznania/odmową przedłużenia Karty Polaka
  • współpracuje ze Strażą Graniczną, Policją, Agencją Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Ministerstwem Spraw Wewnętrznych i Administracji, sądami, prokuraturami, archiwami państwowymi, polskimi placówkami konsularnymi, placówkami konsularnymi państw obcych, organami administracji rządowej i samorządowej, Państwową Inspekcją Pracy, Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA
  • wprowadza i sprawdza dane w systemach i narzędziach informatycznych związanych z prowadzonymi postępowaniami
  • udziela informacji cudzoziemcom/pełnomocnikom w zakresie prowadzonych spraw

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe magisterskie
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze obsługi spraw cudzoziemców lub w obszarze postępowań administracyjnych
  • bardzo dobra znajomość języka angielskiego lub komunikatywna znajomość języka angielskiego i języka ukraińskiego, rosyjskiego
  • znajomość przepisów ustawy o cudzoziemcach i pokrewnych
  • znajomość ustawy o Karcie Polaka
  • znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
  • znajomość ustawy o obywatelstwie polskim
  • znajomość ustawy o finansach publicznych
  • znajomość przepisów ustawy o ochronie danych osobowych
  • znajomość przepisów ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy, ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego
  • znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej i pokrewnych
  • umiejętność stosowania prawa w praktyce
  • komunikatywność, umiejętność argumentowania
  • umiejętność pracy w zespole
  • umiejętność działania w sytuacjach stresowych
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • znajomość przepisów prawa handlowego, podatkowego, umów i konwencji międzynarodowych dotyczących praw człowieka

Podobne oferty

Pracownik Administracyjny w Sekcji Inwentaryzacji Działu Zarządzania Majątkiem CM

Pracodawca: Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum

Lokalizacja: małopolskie / Kraków

23-01-25

SZCZEGÓŁY

Główny specjalista

Pracodawca: Ministerstwo Aktywów Państwowych w Warszawie

Lokalizacja: mazowieckie / Warszawa

22-01-25

SZCZEGÓŁY

Główny specjalista

Pracodawca: Urząd Komunikacji Elektronicznej w Warszawie

Lokalizacja: mazowieckie / Warszawa

22-01-25

SZCZEGÓŁY