Miejsce pracy: Kraków
Ogłoszenie o naborze Nr 147723
Warunki pracy
Zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (praca pod presją czasu, kolejki, hałas)
Praca na ww. stanowisku odbywa się na parterze (sale obsługi) i pierwszym piętrze w dwóch przylegających do siebie budynkach przy ul. św. Sebastiana 9 i 11. W przypadku pracy biurowej na wolnym stanowisku pracy w Wydziale Spraw Obywatelskich pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).
Do jednego z budynków można wejść przez bramę tzw. holem przejazdowym od strony ulicy. Wejście do budynku po kilku stopniach. W budynku brak toalety przystosowanej dla osób niepełnosprawnych. Budynek nie posiada windy oraz platformy dla osób niepełnosprawnych, a także podjazdu przed budynkiem. Przed drugim budynkiem znajduje się podjazd dla osób niepełnosprawnych wraz z poręczami. Na parterze budynku znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych. W obu budynkach drzwi wejściowe pojedyncze drewniane są otwierane jednym skrzydłem. Na piętrach występują bariery architektoniczne. Przy budynkach nie ma parkingu. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim nie ma możliwości dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni.
Praca może być wykonywana również w Punkcie Paszportowym w Galerii Bronowice w Krakowie przy ul. Stawowej 61 (poziom 1) w ponadstandardowych godzinach pracy.
Zakres zadań
- Przyjmuje i sprawdza pod względem formalnym wnioski o wydanie paszportów i paszportów tymczasowych, składane przy użyciu formularza elektronicznego, przekazuje je do realizacji oraz wydaje wnioskodawcom zrealizowane dokumenty paszportowe
- Udziela informacji bezpośrednio i telefonicznie na temat wymaganych dokumentów i toku postępowania
- Obsługuje system Finanse i Księgowość, w tym przyjmuje opłaty paszportowe za pośrednictwem terminali płatniczych
- Drukuje paszporty tymczasowe
- Obsługuje depozyt zrealizowanych dokumentów paszportowych oraz prowadzi i aktualizuje kartotekę akt paszportowych
- Obsługuje dziennik podawczy, przyjmuje wpływające do Oddziału Paszportowego pisma oraz przekazuje je do załatwienia upoważnionym pracownikom
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w administracji publicznej (praca wyłącznie w urzędach lub jednostkach obsługujących organy administracji rządowej lub samorządowej, realizujących zadania tych organów) w tym 3 miesiące przy obsłudze klienta - potwierdzone kopiami dokumentów
- znajomość przepisów ustawy o dokumentach paszportowych wraz z aktami wykonawczymi
- znajomość przepisów dotyczących ochrony danych osobowych (Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO))
- znajomość KPA, Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego (w zakresie władzy rodzicielskiej), Kodeksu postępowania cywilnego (w zakresie uznawania orzeczeń zagranicznych)
- znajomość rozporządzenia Rady (UE) 2019/1111 z 25.06.2019 r. w sprawie jurysdykcji, uznawania i wykonywania orzeczeń w sprawach małżeńskich i w sprawach dotyczących odpowiedzialności rodzicielskiej oraz w sprawie uprowadzenia dziecka za granicę (w zakresie uznawania orzeczeń dot. odpowiedzialności rodzicielskiej)
- znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej oraz wiedza z zakresu administracji publicznej
- skuteczna komunikacja
- odporność na stres
- umiejętność organizacji pracy
- umiejętność pracy w zespole
- obsługa komputera, w tym znajomość pakietu MS OFFICE
- kultura osobista
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- umiejętność interpretacji przepisów prawa i stosowania prawa w praktyce