Trudno obiektywnie ocenić pracę w zawodzie specjalisty ds. administracyjnych – wszystkie opinie znalezione przeze mnie w Internecie są opiniami typowo subiektywnymi, bowiem pochodzącymi od osób, które przez pewien czas, dłuższy lub krótszy, pracowały w zawodzie specjalisty. Poszukując pracy w Wałbrzychu bardzo poważnie rozważałem pracę specjalisty, specjalista ds. administracyjnych Wałbrzych, dlatego zdecydowałem się wypisać wszystkie cechy tego zawodu oraz podzielić je na wady i zalety na podstawie opinii różnych osób. Miało mi to pomóc w zorientowaniu się, czy zawód ten jest dla mnie odpowiednim. Po kilku godzinach pracy udało mi się stworzyć następujący, prawie obiektywny podział cech zawodu specjalisty administracyjnego:
WADY:
- szeroki zakres obowiązków,
- wiele stresogennych sytuacji,
- intensywny kontakt z klientem,
- gonienie terminów i deadline’ów,
- wysokie wymagania stawiane kandydatom,
- konieczność noszenia eleganckiego stroju i cechowania się nienaganną prezencją.
ZALETY:
- wysokie zarobki,
- wysoka pozycja w strukturze firmy,
- stabilizacja finansowa i zawodowa,
- możliwość rozwoju osobistego i awansu,
- brak monotonii w pracy,
- wypracowanie w sobie pozytywnych cech osobowościowych,
- możliwość wzięcia udziału w szkoleniach i kursach,
- premie okolicznościowe i uznaniowe.