Do obowiązków specjalisty administracyjnego, należy kompleksowa obsługa administracyjna firmy bądź przedsiębiorstwa oraz organizacja pracy podległych osób. Zalicza się do tego głównie bieżąca obsługa spraw biurowych, w tym organizacja korespondencji oraz nadzór nad prawidłowym przepływem dokumentów. Kolejne zadania dotyczą przygotowywania dokumentacji rozliczeniowej, współpraca z biurem finansowym, sporządzanie sprawozdań i raportów na zlecenie przełożonych, prowadzenie ksiąg ewidencyjnych oraz dokumentacji pracowniczej, nadzór nad archiwizacją wszelkich dokumentów, spisywanie protokołów oraz rejestracja wniosków.
Pozostałymi obowiązkami mogą być: kreowanie projektów strategii i planów rozwojowych, przygotowywanie zarządzeń i uchwał, zarządzanie finansami, udzielanie informacji podmiotom zewnętrznym o zasadach funkcjonowania jednostki macierzystej, nadzór nad powierzonych mieniem (nieraz łącznie z odpowiedzialnością materialną) oraz monitoring wywiązywania się z obowiązków na rzecz firmy/przedsiębiorstwa osób fizycznych oraz instytucji publicznych.
Wszystkie wyżej wymienione zadania powinny być przez pracownika wykonywanie w poszanowaniu zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, przepisów ochrony przeciwpożarowej oraz ochrony środowiska.