Zadania zawodowe na stanowisku specjalisty administracyjnego

zadania zawodowe specjalisty ds. administracji

Do obowiązków specjalisty administracyjnego, należy kompleksowa obsługa administracyjna firmy bądź przedsiębiorstwa oraz organizacja pracy podległych osób. Zalicza się do tego głównie bieżąca obsługa spraw biurowych, w tym organizacja korespondencji oraz nadzór nad prawidłowym przepływem dokumentów. Kolejne zadania dotyczą przygotowywania dokumentacji rozliczeniowej, współpraca z biurem finansowym, sporządzanie sprawozdań i raportów na zlecenie przełożonych, prowadzenie ksiąg ewidencyjnych oraz dokumentacji pracowniczej, nadzór nad archiwizacją wszelkich dokumentów, spisywanie protokołów oraz rejestracja wniosków.

Pozostałymi obowiązkami mogą być: kreowanie projektów strategii i planów rozwojowych, przygotowywanie zarządzeń i uchwał, zarządzanie finansami, udzielanie informacji podmiotom zewnętrznym o zasadach funkcjonowania jednostki macierzystej, nadzór nad powierzonych mieniem (nieraz łącznie z odpowiedzialnością materialną) oraz monitoring wywiązywania się z obowiązków na rzecz firmy/przedsiębiorstwa osób fizycznych oraz instytucji publicznych.

Wszystkie wyżej wymienione zadania powinny być przez pracownika wykonywanie w poszanowaniu zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, przepisów ochrony przeciwpożarowej oraz ochrony środowiska.

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked*