Jak formułować ogłoszenia o pracę dla specjalistów administracyjnych?

przygotowywanie ogłoszenia o pracę

Administracja to bardzo popularny kierunek studiów, oferowany przez niemal wszystkie uczelnie w kraju. Cieszy się niegasnącym zainteresowaniem, co niestety niekorzystnie wpływa na późniejszą sytuację zawodową – rynek pracy jest obecnie przesycony absolwentami administracji i w większości regionów kraju jest to zawód uznany za nadwyżkowy.

Sytuacja taka może być problematyczna także dla pracodawców, nie jest bowiem łatwo znaleźć odpowiedniego kandydata wśród ogromnej ilości zgłoszonych aplikacji.

Jak wybrać tego najlepszego? Pierwszym krokiem może okazać się prawidłowe sformułowanie ogłoszenia rekrutacyjnego. Powinno ono być, jak najbardziej szczegółowe i drobiazgowo określić zakres obowiązków i wymaganych kompetencji. Im bardziej ogólnikowe ogłoszenie zamieścimy, tym większej ilości zgłoszeń możemy się spodziewać. Natomiast precyzyjny spis wymagań jest gwarantem, że zgłoszą się do nas osoby, posiadające większość z oczekiwanych predyspozycji.

Zatem zamiast pisać „przygotowywanie dokumentów”, korzystniej będzie określić „wystawianie faktur, przygotowywanie raportów kasowych, ewidencjonowanie usług medycznych”, itp. Lepiej niż „znajomość pakietu Office” wypisać te programy, których obsługa będzie niezbędna: Word, Excel czy programy specjalistyczne, jak Symfonia.

Ciekawym posunięciem jest również zaznaczenie, że rozmowa kwalifikacyjna odbędzie się w języku obcym, jeżeli zależy nam na jego znajomości – osoby, które nie radzą sobie z nim dobrze, prawdopodobnie zrezygnują wówczas z aplikowania.

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked*