Kim jest specjalista ds administracji?

specjalista ds. administracyjnych

Sprawne działanie administracji to podstawowy element funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. Osobą odpowiedzialną za działanie administracji w firmie jest specjalista ds administracyjnych. Zawód pracownika administracji jest zawodem popularnym, jednak stale występuje zapotrzebowanie na tego typu pracowników.

Do obowiązków osoby na tym stanowisku należą między innymi sporządzanie okresowych statystyk i raportów, realizacja określonych zadań administracyjnych, sporządzanie dokumentów finansowych dla działu księgowości, prowadzenie raportów i baz danych dotyczących pracowników. Do kolejnych zadań należy dbałość o wysoką jakość oraz terminowe wykonanie projektów. Jest to także udział w codziennym życiu biura, zarządzanie zespołem, rozdzielanie obowiązków oraz motywowanie pracowników. Specjalista ds administracyjnych jest osobą odpowiedzialną za pracę całego biura.

Pracownik na tym stanowisku powinien posiadać wyższe wykształcenie, najlepiej o kierunku ekonomicznym. Do podstawowych kompetencji pracownika administracji należy umiejętność obsługi komputera i znajomość pakietu MS Office, zwłaszcza programu Excel. Wśród wymagań często pojawia się również znajomość języka angielskiego lub innego języka obcego. Specjalista ds administracyjnych powinien posiadać umiejętność zarządzania ludźmi i zadaniami, dobrą organizację pracy oraz umiejętność analitycznego myślenia.

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked*